Sidor

måndag 24 september 2012

En hostmåndag...

Åh, vad najs att mötas av en strimma sol i morse efter allt jäkla regnande..
Men bara 5+grader! Brrr...
Tonårsdottern drog på sig vantar när hon gick och jag förstår henne!

Själv vaknade jag av att det hostades ett par rum bort. Vi har sovit gott hela natten och det blev inte den hostkavalkad som jag befarade igår.
Men, dagis var inte aktuellt.
(Fröken på dagis konstaterade att dom inte hade så jätte många barn där idag, alla hostar och snorar..)
Jag iddes inte ens väcka henne, utan petade liv i 6 åringen och knatade med honom till skolan.
Friskt och skönt, med solen på näsan!
Eller, om vi ska vara helt ärliga, för jäkla kallt, med solen på näsan! ;-)

Blåsten är inte nådig...
Men, jag var glad över att det inte regnade! :-)

Vi hade lite pyssel på förmiddagen som krävde om inte sol, så åtminstone inte spöregn!
Stor son passade hostprinsessan en stund, innan han åkte norröver igen. Det är inte dumt med tonåringar i huset! ;-)

Jag borde åka och fylla kyl och frys, men det känns sådär att släpa ut lillfisan...Har inte bestämt om jag ska vänta in avlösning..
Det är friluftsdag i skolan i morgon och matsäck ska tas med..
Tur att jag såg lappen i morse, hade varit najs att stå med skägget i brevlådan i morgon bitti! ;-)

Häromdagen fixade jag lite höstpynt till trädgården, Det gäller att njuta så länge det går!
Den här lilla "buren" blev jag helt förälskad i!
Går att göra mycket kul med..
Peta in lite ljus till jul...


Lite härliga blommor. Trädgårdshortensian ska ner i backen innan det fryser, är tanken...

 Och, jag älskar som sagt ljuslyktor av alla varianter...



 Hösttrollen har dykt upp..


 
 Det blev lite nytt inne med...
 
Så härlig färg! Lila och grått tillsammans är underbart!


Man får inte låta höskylan och mörkret knäcka en...Det är till att leta lite djupare efter guldkanterna! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar