Sidor

söndag 2 september 2012

En bit på vägen..

Det är lite lattjo, hur livet ändå går i samma cirklar för väldigt många människor. I alla fall om man har samma intressen eller lever ett hyfsat likadant liv.
Eller, är "på samma plats" i livet som det så fint heter.

Igår, hade nog 75% av de som rör sig på min Facebook statusen "äter kräftor" :-)
Jag kan säga att vi är glada över att vi hade kräftskiva förra lördagen! Det hade inte varit skoj igår!

Och, när man som jag, läser många bloggar, så dyker det nu upp diverse pyssel, i det trädgårdsbloggar jag läser.
För, jobbet i trädgårdarna minskar ju i takt med höstintåget.

Så, nu har stickor och garn dykt upp lite här och var! :-)
Och det är ju det som är så härligt, med inredning/trädgård/pyssel och matbloggar. Man får inspiration av varandra!

Jag är en bit på väg, på mitt projekt...

Underbart mjukt garn och det går så fort när man stickar på så grova stickor som nr 7.
Jag hade tänkt mig ännu grövre stickor, men hittade inte rätt garn.
Så, nu återstår att se om den blir som jag har tänkt.
Jag har ju en klar bild i huvudet, men, när man inte stickar efter mönster/ beskrivning så vet man ju aldrig..

Minime är sur, för hennes dockor fryser och jag prioriterade inte dom, tycker hon! ;-)
Så, det får väl bli en och annan dockkofta med framöver...

Idag blir det avplock och hemfärd. Det har varit skönt med en "lat" helg, inför en fullbokad arbetsvecka.
Nu dröjer det ett par veckor innan vi kan åk ut igen och jag antar att det är fler färger i faunan när vi kommer ut då...

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är som stickar! Gjorde det för många herrans år sedan, men det blev aldrig bra. :)
    Ha en skön söndag! Kram kram, Maria.

    SvaraRadera
  2. Vad ska det bli av stickandet? En kofta till dig? Fint garn och ser jättefint ut så här långt! Jag själv är sugen på att ta upp lite virkande av dockkläder, som jag själv gjorde mycket som 8-10-åring till Mon chichis och lyckotroll. Om det blir så ska jag ta bilder och visa dig:-)!

    SvaraRadera