Sidor

lördag 8 september 2012

Dagens utmaning

Lördagen började lite för tidigt, med att Minime var vaken. Och när hon är vaken vill hon att alla i huset, ja alla i kvarteret ska vara vakna.
Ofta ylas det över nåt man inte har en aning om och man känner rent spontant att hon vaknat för tidigt.
Nåja, hon tittade på morgon tv en stund och sen hörde jag att storebror var uppe.
Och -Sen hörde jag hur det rasslades i köksskåpen...
Påsen med klubbor hittades!

Men, jag orkade inte gör nåt åt det. Det fick bli klubba till frukost! ;-)

Make och 6 åring drog iväg för att träffa lite brandmän och poliser på öppet hus.
Jag och Minime gick på 4 årskalas.
Och jag kände lite som att det blev fel där... Det borde ha varit jag och 16 åriga dottern som åkte och kikade på lite män i uniform! ;-)
(Hon, läste läxor hon! ...på en lördag...)

Kalaset var jätte mysigt och barnen hade skoj. Jag fick som vanligt kämpa mot socker suget.
Fick ett fat med hembakade muffins med rabarberfyllning inpetad under näsan, bokstavligen!
Jiisess vad det doftade gott.
Jag åt inte!
Nu har det blivit en sport! :-)

En annan mamma, sockervägrar också och vi jämförde vårt lidande lite! ;-)

Nåja, vi knatade hem så småningom och jag drog på mig trädgårdskläder och gav mig på ogräset på framsidan.
Det är inte mycket som växer där.... förutom ogräs! ;-)
Jag gav mig också på utsidan. Maskrosor har invaderat kanten mellan mur och trottoar.
För att inte prata om alla björkfrön!
Jag har sopat kubikmeter, känns det som!
Men, fint blev det.

Sen, när maken dök upp, bar vi ner alla sommarleksaker till garaget och fyllde bilen med sånt som ska slängas.
Det blev så fint på baksidan, som varit rätt rörig hela sommaren! :-)

Precis när vi kosntaterade att det fick vara nog för idag och dags för middag öppnade himlen sig!
Det blåste storm, åskade och öste ner inom loppet inom ett par minuter!

"Åh, mamma, vad mysigt!" konstaterade 6 åringen! :-)
Han blir precis som mig när det gäller regn!

I kväll blir det ingen träning. Trädgårdsröjet får räcka idag.
I morgon, blir det till att klippa gräs, kanter, röja slänt och göra höstfint.
Sen, ska jag fixa lite snygga lyktor och höstblommor.
Så är vi höstklara här hemma! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar