Sidor

onsdag 26 september 2012

Blött, grått och uttråkat...

Grått, grått och blött. Det är det idag. Ett jämnt duggregn smiter in överallt. Det gäller verkligen att försöka komma åt allt eventuellt ljus som finns nu. För det är mörkt!
Kanske därför som hösten känns tidig i år? För att det regnat så pass mycket under sommaren?
 
Jag såg bild ifrån Casa Plupp i helgen, där solen, naturligtvis sken! :-)
Det dröjer några veckor till innan vi kan åka ut, tyvärr. Och jösses vad jag längtar!
Vi får försöka få nästa vända dit ut att bli en långhelg.
 
 
Det känns som att det blir en seg dag idag...Vi hostar & febrar ju vidare, så det är Minime och jag idag..
Hon är lite piggare och lagom uttråkad.
 
Vi började dock dagen med att åka och lämna en bil på service.
Sen, en rediger frukost.
 
 
Ruggigt, så det blir både varma sockor och kofta..

 
Ska försöka göra lite nytta, trots Vabbet. Det är dock inte lika lätt som när 6 åringen är sjuk. Då kan man faktiskt jobba lite. Det går inte med Minime. Hon är som en katt och känner direkt om man behöver koncentrera sig på något. :-)
 
Så, det får på sin höjd bli lite räkningar för betalning.
Hon erbjöd sig "jag kan hjälpa dig mamma". Men, jag är inte helt säker på att vi har samma syn på vad man gör med räkningarna...;-)
Jag hoppas att hon piggnar på sig snart, så att min "måste göra lista" inte hinner bli så lång! ;-)
 
Nåja, det är ganska nyttigt för mig med att öva på att bara vara...Jag är inte speciellt bra på det....
 
Vårt äppelträd ger en hel del frukt i år. Röda och fina! Och jag har blängt på dom ett bra tag,för när man inte äter socker och bakverk, så finns det inte så mycket att göra med dom. Förutom sylt, då. Som jag inte heller äter..

 
Men, igår hittade jag det här receptet, som tom är rätt nyttigt! :-)
Måste prövas pronto!
 
Du behöver:
4 äpplen
2 dl mandelmjöl
3 msk smält kokosolja
Kanel
Kardemumma
Ev 1 msk sukrin

Sätt ugnen på 175 grader. Skala äpplena och skär dem i tunna skivor. Lägg ett lager i en liten ugnsform. Strö över kanel och kardemumma. Gör ytterligare två likadana lager.
Blanda den smälta kokosoljan med mandelmjölet och strö över äpplena. Strö eventuellt över sukrin för en sötare smak.
Grädda i ca 20 min!

Just mandelmjöl har jag sett i en del recept nu och kokosmjölk/olja. Dags att införskaffa!
Det skulle vara kul att kunna baka som vanligt, men byta ut vetemjölet.

Receptet hittade jag på Annika Sjöö:s blogg.
Tidningen följde med som bilaga häromdagen och blir en bilaga, jag för ovanlighetens skull sparar!
 
 
Många bra recept och flera roliga träningsövningar. Jag har ett enormt behov av variation på träningen.
Blir uttråkad på nolltid. Så det är perfekt att hitta lite nya övingar eller variation på övningar.
Och, hennes blogg är kanon! Hon skriver mycket om olika mat och bakrecept. Nyttiga sådana! :-)
 
Gårdagens träning har gett mig lite skön träningsvärk idag, vilket känns kanon! Så glad att jag verkligen tränade igår, även om det var segt. I vanliga fall, i mitt "gamla liv" hade jag hoppat över det. :-)
  
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar