Sidor

söndag 30 september 2012

Aningens "hög"...

Jag vaknade med en skön wisky röst i morse!
Fint.
Förkylningen är tillbaks och har satt sig på luftrören. Va fasen! Det var ju inte planerat!!
Dagens morgonträning blev till intent.
*suck*

Lilleman, hostar och febrar.
"Jag tycket inte att det är kul att vara sjuk, mamma" konstaterade han. Han är lika usel på att vara sjuk som jag är! ;-)
Kompis träff och fotbollsträning blev till intet.
*suck*

Det är lite synd om oss.....eller inte.
Det kunde ha varit betydligt värre. Faktiskt.
Mest bara irriterande att vi inte blir helt friska och pigga.

Veckan som kommer har vi inget akut jobbrelaterat inbokat, så det passar ganska bra att vara sjuk nu.
Och höstförkylningarna ska man ju tydligen ha, vare sig man vill eller inte.

En läkare som var med på tv4:s morgonprogram hävdade att vi måste peta i oss mycket mer D vitaminer än vi gör.
Framförallt barnen.
Hm.....måste ner på hälsokosten!

Minime är otroligt uttråkad och har flera gånger idag sagt "jag mår bra nu mamma, visst?" ;-)
Hon vill gå på dagis.
Jag vill att hon ska gå på dagis.
Vilda hästar kan inte stoppa oss ifrån dagis i morgon! ;-)

Hon fick följa med mig på "ljusparty" idag. För att få komma ur huset och "göra nåt".

Dessvärre har hon inte bara fått en uppsättning gener med "det måste hända något". Hon har fått trippla!
Vilket kommer att göra henne grymt produktiv som vuxen. Som 4 åring sliter hon ut föräldrar och syskon! ;-)

Nåja, det var kul att få gå på vuxenträff tycket hon.
Och -storebror fick inte följa med!

Det var olika varienter av doftljus ifrån Party Line.
Ska bli spännande att se om det är bättre kvalité än på andra doftljus man köper.

Jag är ju lite beroende av doftljus! ;-)
Så härligt att tända ett eller två som sen sprider en frisk doft i huset.
Eller- lägga några i strumplådan, så doftar det gott där med! :-)

Men, nu när man suttit med näsan i små ljusburkar är man lite hög på doft!
Det blir som att gå i en parfym butik efter en stund!

I morgon är det första oktober.
Helt galet!

1 kommentar:

  1. Japp, vi får för lite D-vitaminer i oss under den mörka årstiden. Och i år har sommaren varit så solfattig så vi har inte kunnat tanka. Somalier i Sverige har blivit "mystiskt" sjuka och det tog ett tag innan man fattade vad det berodde på. D-vitamin bildas nämligen i huden av sol. Deras mörka hud är avsedd för Afrikas sol, inte Nordens. Kvinnorna, som dessutom är inhöljda i kläder från topp till tå, och bebisar blev värst illa däran.
    Från 1 oktober till sista maj käkar jag D-vitaminer. Annars blir jag superdeppig. Dessutom har jag en ljusterapilampa som jag kör på morgonen när jag käkar frukost och läser DN länge. En sån kan man ha på hela dan, fast inte på högsta "volym", bredvid sin dator eller nånstans vid sin arbetsplats.

    SvaraRadera