Sidor

torsdag 2 augusti 2012

Vedklyvartango..

Dagen började med att jag packade upp denna.
Och den var det drag i, eller rättare sagt sug!
"slurp" så var det mesta löst väck! Barnen fick brådis att plocka undan lego! :-)
Så den är jag nöjd med.
Det värsta jag vet är när en dammsugare inte gör det den ska. Suga! Och många är lite halvdåliga på just det.
I min värd ska man sätta katten högt när man drar igång dammsugaren.
Det ska rassla i röret! :-)
Jag fattar inte grejen med handdammsugare. Jag har prövat flera och visst, dom suger. Damm.
Men så snart man kommer till en brödsmula, så får man övertala den med att peta in smulan i munstycket.
Och sten! Det kan man glömma.
Så, "Vacmaster" ska det vara för att göra mig glad! :-)

Sen hade jag tänkt fortsätta att bränna skylten som är på g. Men lödkolven gav upp! :-(
Irriterande, men, men.
Så jag tog mig ann det jobb jag har titta på länge, men inte orkat ta tag i.
Stapla ved.
Eller, rättare sagt, stapla OM ved. Det blidde lite fel ifrån start. Lite gott och blandat, gammalt och nytt, kort och långt, kluvet och icke kluvet.
Så jag rev ut och staplade om. Fina rader ska det vara! :-)
När jag var halvvägs ylade barnen om mat. Och det var nog tur, för jag var nära andnöd plötsligt.
Jag är ju både pollen, damm och mögelallergiker och det är en del av allt bland ved.
Så, mat till barnen och diverse medikamenter till mor.
Sen var det bara att fortsätta.
Fint blev det, eller hur?

Jag tog ingen "före" bild. Det var bara deprimerande...
Så, nu fanns det plats att dra fram min vän klyven och klyva det som låg utspritt.


Det doftar sååå gott med färsk ved!
Plötsligt såg jag att mina favorithandskar spruckit i en söm! :-(

Jag älskar Garden Girl! Så fina och praktiska trädgårdskläder.
Tur att Ösmo plantshop säljer Garden Girl! Nya handskar får införskaffas när jag åker förbi..


Den söta blomman jag köpte igår, planterade jag i direkt solläge. Den är såå fin. Synd att den inte kommer att överleva vintern! ;-)


Nu slår det ut blommor på de flesta rosor. Den här är en 99:- ros ifrån Blomsterlandet. Det var bara roten och typ ett blad i maj! Så de har vuxit på bra och jag är glad att de blommar redan i år. Den är så vacker! Alldeles sammetsröd och man kan inte gå förbi utan att peta ner näsan och säga "aahhh!"

Den här mår däremot inte bra! Fattar ingenting! Den har precis börjat blomma och ser nu mer än lovligt hängig ut! Den måste ha fått nåt "fel". Den ser torr ut, men det är den inte. Hm, jag får klippa ner och spruta lite medel på den och se om den tar sig. Synd, för den var så vackert blå/lila!               


Barnen satte ett par påsar luktärtor i våras. De har levt ett hårt liv! Bortglömda, uttorkade och illa behandlade.
För ett tag sen lyfte jag fram dom i ljuset, så att vi inte skulle glömma dom. Och, visst, nu blommar dom, men dom är inte speciellt fina. Än.
Det kanske tar sig?
Nu är jag mör i axlarna efter dagens pass. Tror minsann jag ska leta fram gympadojjor och ta mig en vända i spåret i kväll.
Det var jätte länge sen sist!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar