Sidor

fredag 24 augusti 2012

Premiär...

Idag är det verkligen time för min Hejjaramsa!

Game On, Stay strong, Applåd för mej, yey! :-)
Eller, för OSS, rättare sagt.

Det var inte två glada som drog på sig skorna idag. Det var två "sletna" med löjligt mycket träningsvärk, överallt.
Slog man ihop både mina onda muskler med makens, så antar jag att det bara var någon muskel i nåt finger, som inte gjorde ont!
Hade jag sagt "ska vi strunta i det?" Så hade det nog blivit soffan.
Men, som sagt. Game On, Game On!

Ut i spåret.
Första varvet var en ren och skär pina!
Sen, på varv två, mötte vi lite folk. "Hej, hej" och så får man låtsas vara pigg och sportig!
Det är iofs det som är bättre att springa på landet än hemma i spåret.
Här är det hus längs hela spåret.
Så, man har lite åskådare. Då kan man ju inte maska och ojja sig. Fan, folk ser en juh!
I spåret hemma kan man dra sig runt spåret i mossan, utan att någon ser en.
Fördelen här är ju också att OM man skulle tuppa av, så kanske någon vänlig själ skulle komma ut med en hink vatten eller så...

Nåja, varv två gick aningens bättre. Tokmaken, fick för sig att springa uppför alla backar! Det gjorde inte jag!
Ja ojjade mig mest, i backarna.
När vi närmade oss stället där vi mött folk, så hör vi "hejja, hejja, det går så bra!"
hm...oook!
Då hade dom satt sig på verandan och hinkade vin och agerade hejjaklack!
Fint! Jättefint!
Jag var nära att dö av syrebrist just där, men då kan man ju inte stanna! Det var bara att pipa iväg runt kröken, där jag kunde stanna och få lite luft!
Herre gud!
Nåja, som tur var, hade vi bara ett varv kvar då. Hade vi tagit ett till, så hade man ju liksom behövt ta lite fart, förbi vinhinkarna! Och sett sportig och vältränad ut!
När jag tänker efter, så föredrar jag spåret hemma. Utan hejjande grannar! :-)

Nåja, 4km kom vi på ren vilja! Och sprang uppför sista mördarbacken. Och tog tom en promenad ner till havet sen....
Så skönt!
Att komma sig iväg trots att man inte egentligen har ork och det gör ont...
Vi är fan bra! :-)

Väl hemma blev det en stor tallrik frukt, myssli och fil.
Så fantastiskt gott! :-)

 
Och, efter duschen blev det premiär för Vammppisen! :-)
Jag kan meddela att den är jätte skön och att jag kommer att bo i den resten av året! :-)
 

Nu regnar det och jag kan med jätte gott samvete sjunka ner i soffan! :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar