Sidor

onsdag 22 augusti 2012

Om ni hör någon som gnyr 06:45

Game ON! :-)
Dagen på kontoret gick bra!
Hade med mig frukostmacka och lunchlåda.
Vid 11 var jag nära att svälta ihjäl! Det peps en del om det, tills kollegan tipsade om päronen som låg i kylen.
Det fick mig på bättre humör! ;-)
Och aldrig hade väl lax och wookgrönsaker varit så goda sen vid 12?
Jag lyckades smita ifrån eftermiddagsfikat genom att helt enkelt åka hem! :-)
Jag skyller det på dottern, som hämtade mig! ;-)
Men, en sockerfi kontorsdag blev det, som planerat. (Trots att det fanns flera lådor fulla med nyinköpta kakor i köket!)

I kväll blev det lite sen träning. Vi är ju två som "slåss" om gymmet.
Maken erbjöd att maka på sig så jag fick plats, och tonåringen att vara barnvakt, men det blir så trångt.
Man vill ju inte gärna få en hantel i skallen, eller en skivstång i ögat, så jag väntade snällt på min tur! ;-)

Jag började med 10 minuters snabbt traskande på löpbandet. Sen blev det K5 igen, med 4kg på stången.
Och utfall, men 4k på stången. Inte så skönt!
Efter det ett par plankor. Sen kände jag mig lite wild and crasy och la jag 8kg på stången och körde 4vändor K5, med lite variation på antalet repp.
Det kändes i armar och axlar, jag lovar!
Och lite mallig är jag ju, som ökat tyngden med det dubbla från förra gången! ;-) I den här takten så har jag snart inte tillräckligt med tyngder att lägga på! *sss*
(I wisch!)

Avslutade med utfall, med 8kg på stången. Aj!
Så hör ni någon som ojjar sig och gnyr, tidigt i morgon, så är det jag som försöker ta mig ur sängen och har jätte ont i rumpan!
Hoppas att ingen får för sig att daska mig i rumpan, för det kommer att göra ont! ;-)
(Annars, kan en 40+:are bara önska att någon ska nypa en i rumpan! ;-) Men, jag kanske är ensam om att tycka att det finns lite för lite sexuella trakasserier på jobbet??? *garvar*)

Nåja, jag kände mig hyffsat pigg och klockan var inte så mycket, så jag ställde mig på löpbandet igen i 10 minuter. 1,2 km får jag vara nöjd med efter ett hyffsat tungt pass innan.
(jag trodde inte på alvar att jag skulle orka luffsa alls!)

Och det som var lite lattjo, var att när jag ställde mig på bandet, kände jag plötsligt vadmuskler som jag inte visste att jag hade!
Viket jag hoppas innebär att löpningen kommer att gå bättre framöver med när jag varierar träningen lite mer.

Så, i vanlig ordning: Applåd för mig, yey! :-)

Game on! Det ska nog gå bra det här.
Och, det märkliga är, att när man väl kommer igång, så blir träningen som en "ny" drog. I stället för socker.
Får man inte träna, åtminstone en kort vända varje dag, så blir det grinigt. Det kliar i kroppen och man blir rastlös.
Man jagar endorfin kicken.

Nåja, ni kan vara lugna, det blir INTE en träningsblogg, jag lovar!
Det kommer en massa annat krafs också, precis som förut! ;-)

Sist men inte minst. När man tränat, kan man med gott samvete moffa i sig följande.


En tallrik med hallon, blåbär, banan, myssli (Pauluns sockerfria) och Onaka fil.
Mums!
Efter duschen kommer jag att somna som en beb..nej, tonåring! :-D

1 kommentar: