Sidor

fredag 3 augusti 2012

Min egen Ernst

Häromdagen när jag hittde rea Klematisen, hittade jag även nåt annat fint i samma butik.
Mjölk hinkar!
Jag utbrast "åh, såna hade farmor och farfar när jag var liten". I samma andetag meddelade jag medföljande make "och nej, jag ska inte köpa några!" ;-)
Men de var jätte fina! Jag har kikat på loppis efter "riktiga" men inte hittat några.

När vi kom hem, så säger han. "Vill du att jag ska bygga ett mjölkbord?"
Va? Har påven en kul hatt? Sover Dolly Parton på rygg?
Klart som fasen jag vill! :-)
Så han svängde ihop ett.
Visst blev det snyggt?

Det är så vi funkar. Jag får en idé och han bygger! :-) kanon!
(Och mjölk hinkarna ska införskaffas under morgondagen!)

Sen är jag liiite putt. Dotterns handväska är lite finare än min. Faktiskt! ;-)



Nu är det dags att ta igen senaste nattens alldeles för få timmar. Så jag går och lägger mig med Paolo i kväll.


Det är mycket namnam i denna nya tidning!

5 kommentarer:

  1. men åhh, du har verkligen en alldeles egen Ernst:) ättefint blev det ju!!!
    Jag tycker att det är bra, då kan jag få den Ernst som är på TV:)))

    SvaraRadera
  2. Duktig han é Erik:-). Myyyycket bättre än Ernst:-D.
    Den var verkligen jättefin!

    SvaraRadera
  3. Wow! Vilken händig karl du har! Tänk att få något sådant ihop svängt på en kafferast! Jättefint och mjölkkannor är bara så fint. Du får visa sedan!
    Kram kram, Maria.

    SvaraRadera
  4. Meh,,internet är helt galet! Svaret skulle vara: Ja han är jätte duktig! Tur att han gillar att jobba i trä!

    SvaraRadera