Sidor

tisdag 14 augusti 2012

Jag har hittat den!

Jag älskar sommar och semester av flera anledningar, men mest, för att jag får gå barfota. Inga strumpor och inga skor.
Nu är semestern slut och det är bara att tugga i sig att det är slut på barfotaspring och foppatofflor.
Det är lite ångest att behöva gräva fram strumpor, även om dom är rosa och fina.

Men, "intesemseterskor" behöver ju inte heller var tråkiga och än behöver man inga strumpor.
Så, jag grävde fram mina roliga skor. De som faktiskt, vad folk än tror, är skönare än dom ser ut att vara! :-)
Sen, har jag hört att långa personer är mer framgångsrika och har högre lön än vad korta har. Och är man bara 162 (ochenhalv!) cm över jorden, så får man ju ta till andra metoder! :-)


Idag, var det dags för en riktig guldkant.
Ett besök på Salong Tingeling för nya naglar.
Hela sommaren har gått och nu var det en bedrövlig syn!
Långa, utvuxna och avslagna.


6 åringen fick hänga på, vilket han väl tyckte var sisådär kul.
Men, det var spännande när de långa tipparna klistrades på och han var helt inne på att man inte skulle klippa ner dom alls, utan att jag skulle köra "häxstuket".
Jag antog att det skulle bli problem rent praktiskt, så Jenny fick klippa ner dom, som brukligt, till en mer praktiskt längd.
Däremot fick han välja färg.
"Röööööd" tyckte han, så det blev det. Och så lite "blingbling" på det.
Det är ju "jag" liksom! :-)
Så, nu är jag fräsch igen.




Efter salongen, blev det lite lunch på Gyllene Måsen, innan vi drog in till kontoret.

Och sedär! Där hittade jag den igen! Arbetslusten!
Jag har letat och letat, ända sen förra veckan, efter att hitta någon som helst lust att jobba, utan framgång.
Men, efter att ha suttit i min stol på kontoret en vända, pratat med lite kollegor, tjattrat och uppdaterat mig så är den tillbaks!
Nu ska det bli skoj att få in 6 åringen i skolan och dra igång igen!

Nu har vi masat klart, nu är det jobbdags! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar