Sidor

tisdag 28 augusti 2012

Hur gick det då?

Ja hur blev det?
Letade jag fram vantar? Har vi inventerat overaller?
Näe! :-)
Jag kör lite civil olydnad! "Våga vägra kyla"
Det gick bara inte..
Och jag vet var vantarna ligger, om det skulle var så att det är minusgrader i morgon.
(Inte så troligt..)
Man kanske borde titta efter var isskrapan ligger med?
Annars är ju det en klassiker.
Man blir lika förvånad varje år, när man kommer ut och rutorna på bilen måste skrapas!
Jag tror att det kallas långsam inlärning...;-)

Man märker att hösten är på gång på annat sätt också. Under senaste dygnet så har fler och fler på fejjan uppdaterat statusarna med "feber, ont i halsen, sjuka barn"....
Som ett brev på posten!
Och det har jag inte alls lust med.
Men, risken är ju överhängande. Vi tar ju hem baciller från minst 6 olika platser. Och från båda sidorna av staden!
Minime har varit lite snorig och hostig sen helgen, men är inte varm eller direkt hängig.
Tvärsom, så har hon kört stenhårt hela kvällen.(Och som bekant, så vill hon ju absolut inte missa dagis, så hon får gå tills hon känns "sjuk".)
Nu äter hon som en liten häst! Det är svängdörr på kylen och man kan undra vart hon lägger allt!
Vem vet, hon kanske växer i storlek 23 på skor, snart?? ;-)

Nåja, jag hoppas att vi inte får någon förkylning. Skulle vara så typiskt ett par veckor in på träningen.
Idag fick jag ett påminnelsemail ifrån "Fat secret".
Dags att väga sig.
(Jag har inte loggat mat på senaste veckan, utan tycker att jag har koll, ändå)
Mot bättre vetande så ställde jag mig på den. Trots att jag inte skulle!
Och näe. Det är som förgjort!
När man är van vid att det syns på den, är det jätte irriterande att det nu inte gör det!
Så, nu har jag letat fram måttbandet.
Lite kontrollig är man ju! ;-)

När jag letade måttband, reva jag runt bland mina garner. Och jösses vad sticksugen jag blev!
Jag provade en "poncho" på Kappahl för ett tag sen, som var jätte fin, men satt grymt illa.
Men, jag blev sugen på att sticka en själv.
Jag måste helt enkelt åka på garnjakt någon dag, för att påbörja detta projekt! :-)

Märkligt, hur jag blir handarbetssugen så snart sommaren är över! :-)
Hösten, det är Äppel/kanel te, doftljus och en rolig stickning! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar