Sidor

fredag 31 augusti 2012

Fredagsmys on the road

Det har verkligen öst ner hela dagen! Utan uppehåll. Det har bara varierat i styrka.
Men, det gjorde inget.
Jag passade på och röjde undan, torkade golv och bytte lakan i sängen. Det är såå mysigt att komma hem på söndag när det är nystädat.
(Iofs, så bor de två turturduvor hemma över helgen..men, dom rör sig mest troligt mellan rummet, biorummet och köket...resten borde vara i samma skick som jag lämnad det! ;-))

Sen, packade jag ihop oss. Och -man får inte glömma träningsgrejerna! Ett par rundor, ska hinnas med, vare sig det regnar eller inte! ;-)
Jag har ju faktiskt ett vind/regnställ som ska prövas!

 
När det öser ner, måste man ju pigga till sig lite, så sminkväskan åkte fram. Man känner sig alltid lite piggare när man har satt på sig ögonfransarna! ;-)

Och -jag har en ny "måste ha grej".
Jag brukar inte ha läppstift. (eller, läppis, som minime säger) Man blir kladdig, eller torr, eller ser ut som..ja, tja..jag vet inte jag...
Så, jag brukar ha lypsyl eller läppglans. Men läppglansen försvinner efter fyra sekunde och lypsylen snos av andra inneboende.
Men -häromhelgen fick jag en kombo av en kompis, som köpt fel färg. En lypsyl med färg.
Ser ut som ett läppstift, men är mjukare och skönare att ha. (Och -jag gillar ju "två i ett" grejer..)
Jag hade inte sett produkten förut, men nu är jag "hocked"!
Det blir lite Montazami över mig! ;-) "målamålamåla" :-D
(jag läppar mig, som Minime också säger när man har läppis! ;-)

 
Fortsatte med packandet och tog med lite grejer ur kylen. Hittade dessa tre "äckliga" saker!!
Hm...usch! Jag hoppas att turturduvorna äter upp dom under helgen.
Annars får jag trycka dom i tonåringen som dyker upp på måndag! ;-)
 
 
Jag fick Två stycken Lindt mörka plattor av min underbara svägerska på kräftskivan. De är löjligt goda. Men, nu har det blivit en sport att inte äta dom! ;-) De ligger i kylen här på landet och ropar på mig lite då och då.
Jag ska spara dom till nåt riktigt bra tillfälle. Typ någon major kris! ;-)
Eller när jag ska fira nåt...Vi får se...
 
Jag hämtade barnen direkt efter mellis. Minime hann äta mellis, men på 6 års var dom lite sena och hade inte hunnit äta.
Men, jag hade ju back upp med mig. Bananer och kexchoklad. (De brukar kunna bli lite åksjuka och en lagom full mage hjälper)
Det ösregnade hela vägen ut och båda drog över sig sina tjocka regnjackor och mumsade kexchoklad för glatta livet! (Det doftade underbart! :-/ )
"Åh, vad mysigt det här är" tyckte 6 åringen :-)
Det är det härliga med barn. De kan njuta av nuet och det lilla!!
 
Nu, har vi installerat oss på Casa Plupp och tänt en brasa. Det regnar fortfarande och är hur mysigt som helst! :-)

2 kommentarer:

  1. Kan du inte beama hit dom där äckliga sakerna? Jag är sjuuukt godissugen! Chocklad och lakrits i stora högar vill jag ha!
    Förstår helt seriöst inte varifrån detta godissug kommer och varför. Är godis som heroin - vansinnigt vanebildande? Jag har vägrat att ro på det där med sockerberoende och att barn blir speedade av socker. Det känns nånstans i märgen att det är en modenyckig hittepåteori.

    SvaraRadera
  2. Ja, socker ÄR som heroin! Man har testat på råttor..och blandar man socker och smör, då går råttor bokstavligen över eld och glödande kol, för att få det!
    Det är konstaterat att man kan bli sockerberoende precis som alkoholist eller så..
    Tex GBP opererade, som inte "kan" äta socker längre(många kan inte utan att få "dumpningar")dricker alkohol i stället...
    Du ska få en blogg länk av mig! ;-)

    SvaraRadera