Sidor

onsdag 15 augusti 2012

Det borde var värt nåt högskolepoäng!

Så var det då, äntligen, dags för en glad 6 åring att hoppa iväg till "lära känna samtal".
Spännande värre!
Mest för hans far! :-)
Själv har jag ju varit med om några inskolningar vid det här laget..Rättare sagt, 6 hittils.

Man blir lite härdad. :-)
Men visst är det spännande ändå, med första dagen! Det är stort att börja skolan.
Det är en helt ny värld, både för barn och föräldrar.
Ibland blir det bra, ibland jätte bra och ibland inte så.
Jag har varit med om alla tre.

Maken roade sig för ett tag sen att räkna ut, att när minstingen går ut 9:an, då har jag haft barn i grundskolan i 26 år.
Tjugosex!
Hur är det ens möjligt? Jag är ju jätte ung! ;-)
Lägger man sen till 3 år vardera på gymnasium och sen kanske en 2-3 år vardera på någon högskola...

Vojvoj..vi börjar prata om pensionärsålder på mig då!
När alla barn är klara, borde jag banne mig få nåt högskolepoäng gratis, för alla packade gympapåsar och utflycktsryggsäckar! 

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det är din tur att få ny väska och nya skor då :-) !

    SvaraRadera
  2. Absolut högskolepoäng i familjeadministration! Dom är oftast svårare att administrera än personal t ex. Så dina högskolepoäng bör bli dubbla.
    Ny väska och nya skor hör nog också till!!

    SvaraRadera