Sidor

måndag 13 augusti 2012

Den som söker, den finner...


Phju! Första "riktiga" dagen är över. Och vi är trötta. Jätte.
Mimime somnade påväg hem ifrån dagis! Bilturen tar 4 minuter!
Sen rockade hon rätt bra, men påstod själv för en stund sen att hon var "jätte trött, faktiskt" så nu la hon sig och tittade på Tom & Jerry.
Jag tippar på en 5-6 minuter innan hon sover! :-)
Åh, man bara måste älska "dagis" :-)

Hur gick dagens tålamodsprövning då?
Jo, tack.
Jag fick ett samtal och det hela gick att ordna. Snabbt och smidigt, till slut. Det gäller bara att få kontakt med dom!

Sen, skickade jag upp en icke dammallergisk make på vinden, (inte för att det finns damm någonstans i mitt hus inte! Nej, nej.) för jakt efter viktiga papper.
Och se på faen! Där låg den! Min pärm, som på nåt konstigt vis letat sig upp på vinden, där den inte alls ska ligga!

På så vis undveks den hjärtinfarkt jag hade fått om pärmen varit borta!  Undras vem som kan ha lagt den där uppe? Kan inte vara jag. Jag har ju ordning på mina grejer jag. *visslar*

Fanns det ingen guldkant på den här dagen då?
Johorå! Flera! :-)

Man måste ju premiera att man gått upp, jätte tidigt (ok, för många är 7 nästan lunch!), att man fått iväg barn till dagis och att man faktiskt öppnat jobb mail och vänt ett och annat papper.
En blåbärsmuffins kommer att slinka ner med kaffet, snart! :-)       
(Nej, jag förstår fortfarande inte varför kläderna i garderoben krymper! EN muffins blir man inte tjock av...;-))                       


Och se på den! När jag sladdade in på Lindex, för att köpa pyjamas till minime (Hon _har_ vuxit! även om det inte märks i övrigt. Men alla pyjamasar är för små!)
Där, på rea stången hängde dagens guldkant!
Så söt blus!
Romantisk.
Så Nina!


Jag älskar den vackra kanten runt ärm och midja..mmmm.....                                                      


Nu ska jag ta den där kaffen och korsordstidningen.


Och den köpte jag för att jag numera blivit galen i korsord, inte för att det var en snygging på första sidan! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar